Veškeré informace jsou smyšlené. Podobnost se skutečnými postavami je čistě náhodná. V tomto textu možná padají sprostá slovo, proto by jej neměl nikdo číst.
Milí velevážení čtenáři, nejdžív si prosfištíme jedno slofíško. Budu k vám upřímný – nejsem Němec, abych šišlal při pokusu psát česky, nemám doma křišťálovou kouli (ani lógr z kafe), nikdy jsem neměl supertajné zdroje v zahraničí, které hovoří plynule česky. Snažím se vám říci, že i když to nemají idioti v životě těžké, mohou z nich být z nich úspěšní lidé.
Ale odkud jsem vzal slofíško skasil? Pokud jste sledovali úspěšnou českou telenovelu Kočí z Křoví vyskočí a Blonďatá bestie vrací úder, věděli byste, že Vít Bárta použil ve svých poznámkách slovíčko „skazila“. Jak všichni dobře víme, náš Jenda je expert na sloh románský, gotický, renesanční… no zkrátka a dobře, ke slohu Víta Bárty nemá daleko, tedy chtěl jsem říct, že má sloh jako desetiletý. Své o Stachově pravopise vědí i v jednom brněnském časopise, kde se, před založením svého blogýsku DDParadise, snažil uchytit psaním článků na téma: „Stavíme si počítačovou sestavu. Jedině AMD“ a strašením na jeho fóru.
To, že jeho první (a naštěstí i poslední) články byly i po několika redakčních úpravách stále zaujaté, bych přehlédl. Lidi mají rádi vyhraněné názory – viz Radek Hulán nebo OBR. Nesnesou ale blbé názory, nebo ty, kterým ani po několika přečteních nerozumí. Před tvrdou rukou redakce by to bylo nepublikovatelné. Zkrátka a dobře, co slovo – to perla. A co slovosled, to porušení minimálně jednoho pravopisného pravidla.
narozdíl, standartní, AMD procesor, defakto, sformátovat, AMD Dron, fopá
Je vám všem asi moc dobře jasné, že jak rychle náš milovaný antihrdina do redakce přišel, tak z ní i odešel. Pokud mě má děravá paměť neklame, nebyl snad vedený ani jako externí autor, ale nebudu lhát – je to opravdu mnoho let a nepodstatné věci zapomínám.
Náš DyDy je ale kus chlapa a nenechal se odradit. Hitlera taky nejdřív zavřeli, a teprve potom se z něj stal vůdce. A když hulákal své projevy přes mříže, dostal od spoluvěznů (kteří nechtěli být rušení při hraní karet) do držky a raději napsal Mein Kampf. U DyDyho to bylo stejné. Nikde nechtěli jeho články otisknout, na fórech ho dávali do ignore listů a mazali mu příspěvky.
Digitaldoom: mám takový velmi lamerský dotaz … Snažím se o přidání pevného disku Western Digital 160Gb ATA100 8MB do PC s 98 normálně disk připojím jako slave … bios ho detekuje jako 160GB … spustí se WIN98 ale tam není … tak se ho snažím naisntalovat ale nevím jako co ..s win 98 už sem strašně dlouho neděla .. disk není zformátovaný je na něm 150GB dat v Nfst pujde to nebo je to ztracený případ ?
Odpověď: ROFL. nechtělo by to vedle vtipárny ještě thread na podobné dotazy?
Pokračování zde: http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=14&t=55412
Jednoho chmurného večera léta páně 2006 se vzbudil celý propocený. Ne, neměl mokré sny o Ruby. Dostal nápad! Založí si vlastní webové stránky – internetové stránky digitální zkázy a svět bude jeho! Muhehe! Jak bylo jeho dobrým zvykem, začal mastit páté přes deváté a spamovat všechna internetová fóra. Moderátoři byli zpočátku rádi, že se ho zbavili, a že se nemusí věnovat lamičkám. Po několika dnech však byli zděšení! Nejenže mu ty bláboly někdo žral, oni mu to ti nezkušení uživatelé dokonce žrali a lidská hloupost se začala na českých internetových fórech množit geometrickou řadou!
Jeho oblíbenost mezi uživateli stoupá. DigitalDooM se stává bohem! Dokonce takovým, že musel jít mezi své věrné na Invex. Jiří Kwolek z něj chtěl dokonce udělat šéfredaktora PCTuningu! Fanatická věrnost příznivců neznala mezí. Na Invexu byla vyhlášena soutěž o nejlepší casemood. Hádali byste, že zvítězil některý ze stoobiho neotřelých nápadů? Kdepak, ani omylem! Náš pašák, DigitalDooM, nesl v igelitce svůj vyt’jůněný počítač se svým autoportrétem (uložený v jednom z nejlevnějších Eurocasů té doby) a cestou zakopl a počítač mu spadl na pařez. Mysleli byste, že se to polámalo? Ani omylem. Pařez nešel ven, a proto ho nastříkal na stříbrno a stoobiho porazil o parník.
A všechno bylo možné. Digiho sláva hvězd se dotýká. Začal psát ještě více kravin. Začal komentovat pasáže ze zahraničních článků, kde zdůrazňoval podjatost recenzentů a krvavé dolary nVidie. Toho času byl tak populární, že téměř srážel hvězdy z oblohy. Něco tomu však chybělo. Začal spamovat zástupce významných značek, zda by mu neposkytli nějaký výrobek k otestování, či u něj mohli inzerovat.
Jednoho dne mu zazvonil telefon. Volali mu od jednoho moc moc velkého a svolného výrobce základních desek. Prý jestli by mohli přijet, ukázat mu prezentaci a dát mu nějaký dárek. Ó ano. Jenda byl v sedmém nebi. Po chvíli mu ale začaly po čele stékat krůpěje ledového potu. „Přece je nemohu vzít k nám domů, do toho svinčíku,“ začalo ho hlodat svědomí. Po chvíli (ne)logického uvažování vymyslel, jak vybruslit z této šlamastiky… pozve je do své „kanceláře“! Vůbec neodhadl, že jde o začátek konce. Konce Digitální hrůzy.
Začátek konce digitálního impéria:
Po několika dnech mu znovu zazvonil telefon. Poněkud překvapeně ho zvednul a ozvalo se: „Dobrý den. Pane Stach. Tak jsme tady u toho kancelářského komplexu. Ale nemůžeme najít ten blok B.“ Dedeho odpověď byla šokující: „Nene, to není kancelářský blok. To jsou koleje. Já mám kancelář tady.“ Mojí domněnkou je, že je vylezl ven uvítat v papučích a trenkách. Ovšem pravdivost nechám na vašem uvážení.
Rok s rokem se sešel. A Fortuna se od Jeníka odvrací. Čtenost má stále vysokou – o tom žádná. Lidé jej však dnes nečtou proto, aby mu věřili, ale právě proto, že mu nevěří a baví se na jeho účet. A nemluvě o autorech a redaktorech skutečných redakcí, se kterými se potkává na oficiálních akcích různých výrobců. Naštěstí ho zvou čím dál méně. Bohudík. Jen tak mimochodem, někdy příště vám povím, proč o sobě říká, že je abstinent.
A pokud vám stále vrtá hlavou magické slůvko skasil, věřte, že jde o zkomelení Bártova Kočí si skazila život a zkasírovat. Janek chtěl zkasírovat čtenáře, výrobce, AMD, ale bohužel vsadil na špatného koně a skasil si šifot.
Shrnuli jsme si tedy jeho oDDbornou kvalifikaci v oblasti slohu, pravopisu, sociální dovednosti, manipulace s masami a ovlivňování veřejného mínění. Jak vidíte – kdyby se více snažil, mohl z něj být veleúspěšný politik (nebo aspoň milionlhář). Dnes by na něj nadával celý národ a ne jenom banda chudých uhrovitých týnejdžrů na blogu, jehož jméno se nevyslovuje.
Přeji hezký den, Jendo 8′(
Za tento článek děkujeme Honzovu zlému dvojčeti.
Foto skříně „Slayer“: DigitalDooM´s SlaYeR – verze 2.0. STACH, Jan. DDworld.cz [online]. 2006 [cit. 2012-04-24]. Dostupné z: http://www.ddworld.cz/casemodding/digitaldoom-s-casemodding/digitaldoom-s-slayer-3.html
Tleskám:)
Pekný článok. Sorry, že vám to tu zasppamujem, ale chcem kúpiť čo najlepšie. 🙂
@xwing: Tento chladič http://chladenie.heureka.sk/gelid-tranquillo/ pasuje aj na socket 1155? Pre istotu sa pýtam nech sa na tomto neoklamem. Podľa tohto servera to napríklad nesedí: http://datacomp.sk/gelid-tranquillo-cpu-ver-2_d87536.html.
http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=12&id=46
http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=12&id=64
OK. Beriem tento chladič. Ďalej mám otázku ku zdroju. Ako spom písal pod predchádzajúcim článkom chcem tenbto zdroj: http://www.agem.sk/produkt/enermax-revolution87-erv850awt-g-850w-16931789.html. Zaujíma ma, či mu nebude vadiť, že bude vetrák otočený nahor keďže ho dám na spodok skrinky http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=68. A tiež mám aj trochu obavy o dĺžku kabeláže. Dá sa to dodatočne potom riešiť ak by dĺžka káblov nestačila? Už sa vám podobná situácia podarila? Ja som mal vždy doteraz iba middle tower a káble vždy dostačovali.
Ako napísal DeDe, ja sám mám ten chladič na s1155, inak by som ti ho neodporúčal.
Vetrák zdroja sa dáva smerom nadol, prečo ho chceš otočiť smerom hore? Nič tým nepokazíš, akurát ten zdroj zaťažíš trochu viac lebo bude nasávať teplý vzduch od GK a nie studený spod skrinky, aj keď v tej skrinke to nebude až taký rozdiel ako v menších.
Na káble existujú rôzne predlžováky, napr.:
http://www.tichepc.sk/Kable-redukcie-a-prepinace/Single-Sleeve-kable/c001012027.html
http://www.tichepc.sk/Kable-redukcie-a-prepinace/Kable-napajacie-a-redukcne/c001012004.html
Len budeš musieť zalistovať a nájsť taký čo budeš prípadne potrebovať, je ich tam kopec na výber. Námatkovo som tam videl SATA, MOLEX, 3pin, 4pin, PCIE 6-8PIN, 24-pin napájanie dosky, 4-8PIN pre CPU…
Vďaka za rady xwing.
1156 ma stejne uchyceni chladice jako 1155
Ďakujem samozrejme aj ostatným. 🙂
sakra dobre, ja znam spoustu dalsich stavnatych pribehu o Jendovi … ze bychom je vytahli, vcetne legendarniho emailu vyrobcum hardware? – Historek jez se vypraveji k dobre pohode na setkani s vyrobci hardware (kde Jenda jako na potvoru neni) je more …
Zdendo, všeho s mírou! Řekneš něco, co nemáš, a Jendu klepne pepka a na parte bude: „Vzpomínáme na komika, jemuž nerozuměl nejen svět ale ani on sám sobě“.
Klidne neco vytahni. Ja myslim ze si to tu vsichni radi prectou:)
Jedním slowem…… MARAS!
Na parte bude uwedeno tak maximálně: Kdo nás čte, není přeqwapen.
Pravidelní návštěvníci nejsou překvapeni z jendova příběhu, ale právě naopak jsou pravidelně pobaveni.
Cesta trním krušná jest, žít ve světě který mu nerozumí a on nerozumí jemu není lehké, snadno tak sklouzne k nejjednodušímu řešení – drogy. Na pravidelných a postupně zvětšujících dávkách onoho vysvobozujícího prostředku začne psát. Jenže na korekturu napsaných blábolů již nedojde, protože nepřichází stav „vystřízlivění“ tedy uvědomění si skutečného světa. Dál tak vznikají články, které byly vytvářeny daleko od reality a ke skutečnosti se ani nikdy nepřiblíží. Ve svých snech si tak užívá svůj svět, kterému vládne diktátor Malé Jádro.
Urgent note: Brňáci, chytla mě strašná slina na pivo. Přidá se ke mně někdo?
foreveralone.jpg
A nehlaste se všichni naráz…
Brno? Co je to Brno? To je ta poslední obydlená zatáčka před Vídní? 😛
To mě spíš napadá pro Brňáky jiná věc.. do soboty se koná stavební veletrh (na bvv), protože mám naši výstavu na starosti, tak bych měl volné vstupenky. Kdyby jste se tam zdarma chtěli podívat, napište mi email na jeronim77 at seznam cézet a domluvíme se. Budu tam ještě v pátek a sobotu.
Pekny clanok. Tak dede odmieta alkohol ? Mozno tam je kamen urazu jeho „geniality“ 😀
W jeho případě spíše genitálity….
Pánové na abstinenty z přesvědčení pozor !! Znám dva a oba jsou parchanti… Jeden byl Jehovista a donášel, druhý jenom donášel.
Podobnost s Mr.ZDDem čistě náhodná…
Taky znám jednoho … pořád jsem si říkal, co mi na něm vadí. Chodí jak king, namyšlenej, slušnáckou patku na stranu a když jsme se s donucení začli bavit o chlastu … chtěl jsem navázat řeč 😀 , tak jeho odpovědí bylo … NEEXISTUJE 😀 . „AHA tak proto si nerozumíme“ byla má odpověď … a ticho 😀
Jen si užívám pravdu o tom *censored*, který mě k smrti nenávidí. Měl jsem s ním tolik šlo nich potyček i mimo jeho žumpu, že naživo by to mohlo být veselé. 15. registrace se mi nedaří, 14. skončila jen uvedením GTX 680 jako dobrou grafikou, nic víc. Asi si zjistil IP a zabanoval mě. Je to veselé s takovým blbem. Se stratosem jsem šel až vedení CZC, počkám co z toho bude. Creat bude následovat. Jinak už mám to Stachuj tričko, už se těším na léto :D.
Tričko? Pix or it didn’t happen.
Můj výtvor nevypadá zle, tak kdo to uvidí a zná souvislosti, nebude překvapen :D.
šlo nich = slovních, Android :D.
Jinak, nevím jak vám, ale pokud by v roli Stachuje byl stratos, tak by to vše bylo ještě veselejší.
Tak ja dúfam, že Stratos si vlastný AMDD web neurobí (človeče neber to prosím ako výzvu).
Musim napsat, že GTX680 v tom jak se věci mají udělala víc než jasno. Čert vem GTX580 a veškeré zmrzačené jádra. Myslim, že GTX680 je svým způsobem v našich končinách ultimátní killer veškerých pochyb DMG …
Obr uz dostal krabicku, co sa to tam asi schovava ? 😀
Další krabička :D.
jj, jak matriosky a v tej poslednej bude jedna vymazlena hracicka na ktoru tak vsetci cakame 😀
Dostal aj páčidlo na jej rozbalenie? 🙂
Zatial najlepsi clanok za celu historiu oddbornika.
BTW, ten case s tím rozteklým pudinkem (nebo co to je) je šílený … To muselo dát práce – přitom taková blbost ;o)
On tomu původně říkal „J’elenoid“, na bočnici to má lebku se zkříženými hnáty (původní Digiho avatar, který používal na PCT).
Tady jsou fotky, který tenkrát udělal joro:
http://pctuning.tyden.cz/navody/upravy-modding/5544-invex-galerie_upravenych_pocitacu?start=6
Tipli byste si po prohlédnutí galerie, že může v tak tvrdé konkurenci vyhrát?
No až na 5. (Rust) nič moc čo sa celkového prevedenia týka, aj keď niektoré nápady boli dobré.
A ku.va to je ale kyc ta dedeho skrinka !
Vyzera to ako lacne kulisy z filmu Spadla z Oblakov (Majka z Gurunu).
😀
Mně osobně se jako vzhledově nejvíc líbí 5. a jako druhej ten Honzíkovo 🙂
Páč ostatní vypadaj jak akvárka s lampičkou.
Ale předpokládám, že „naživo“ musely ty stříbrný parohy vypadat strašně.
Ale zase tu muselo slušně hořet….. 😀
MYslíš grill PC? 😀
http://www.uberreview.com/2008/08/grill-pc-mod-is-a-step-in-the-wrong-direction.htm
nebo
http://imarias.files.wordpress.com/2011/04/pc_grill.jpg
Míněno provedení..
Sakra. Prostě provedení těch stříbrnejch parohu, asi bude hrůza.
Tady je ta garáž http://www.ddworld.cz/casemodding/digitaldoom-s-casemodding/digitaldoom-s-hellstorm.html
Tak rozdělal Case a pak zjistil, že je pohodlnější místo toho jenom psát kraviny a lidi mu to zbaští.
bros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 15:14:28
Citace:
„Před pár dny jsme si pověděli, že nVidia chystá svou dvoučipovku GTX 690 uvést na GeForce LAN Shanghai, která začíná už za tři dny.“
bros: Je jasné, že na jedno PCB je snažší dát dva čipy s GK104 a TDP 195W než dva čipy Tahiti s TDP 250W…. takže to má nVidia podstatně jednodušší než AMD
´DD´ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 15:16:29
avatar
není – minimální rozdíl, navíc AMD má s duálními grafikami větší zkušenosti a s tvorbou HD 7990 i náskok … podívej se na spotřeby těch grafik v reálu a nějaké TDP 195W vs 250W vůbec neplatí …
navíc 450-500W duální grafiky už tu byly takže nic komplikovaného ani nového se nechystá …
… Připojení dvou čipů přes 384sb je opravdu minimální rozdíl. Jo a AMD má větší zkušenosti s dvoučipovkama a s 7990 i větší náskok. No to jsou mi ale argumenty 😀
Ten závěr je vůbec nejlepší 😀 😀
Jasně – třeba to původní Crossfire pomocí propojky přes DVI. 😀 Moje paměť je sice bídná, ale nebyla to právě nVidia, která umožňovala multi-GPU dřív než ATI (pomineme-li S3, 3Dfx, XGI…)?
on myslí dvoučipovky na jednom pcb … To nic nemění na tom, že u NV hledal vždy co nejdrobnější chybičky, aby dokázal, že AMD řešení je lepší a teď bude rozhazovat watáží jako by se nechumelilo. Větší komplikovanost Tahiti taky přehlíží, ale že má 7990 náskok ve tvorbě … to mu tam nechybí 😀 😀
BTW větší zkušenosti s dvoučipovkama a tedy jako argument může uvést snad jen Jenda 😀
Prvá zo súčasnej dvojice bola samozrejme ATI s (ne)slávnou Rage Fury MAXX, ktorej taktiež „vďačíme“ za shitný AFR mód…
Musim povedat, ze sa mi dnesny clanok po dlhej dobe na oddbornikovi moc… no moc nelibi. Zacina byt obrovsky stupidne osobny (pun intended). Clanky rozoberajuce Dedeho zaujate nezmysly priamo z blogu su rozhodne zabavnejsie a trefnejsie, nez spekulacie o tom, ci niekde vysiel v teplakoch. A co sa tyka jeho case… kludne to vyhrat mohol, ako i tych zvysnych 5 ci kolko magorov. Tuzing deciek jak tuzig deciek, normalny clovek sa nad tym len pobavene uskrnie, podobne veci ho totiz presli spolu s prvym sexom a pubertou. 😉
A jeho pokus zprovoznit disk s NTFS pod Windows 98 není důkaz jeho hlouposti? Pravda, dřív to takovej vůl nebyl.
Neni. Proste nevedel, ze Win 98 NTFS nepodporuje no a co? Dokazom hluposti (a pubertackosti) je skor ta reakcia. Kazdy nemusi vediet vsetko a len hlupak sa tomu smeje. Obvykle preto, ze sam toho moc nevie a je rad, ze si na niecom moze pohonit ego aky je oddbornik. Kludne si viem predstavit spickoveho IT specialistu na , ktory nemusi mat ani tusenia, ktory M$ system racil podporovat NTFS. Ono vobec, veci typy ako naistalovat system a zasunut grafarnu a prepnut IDE disk z master na slave su hovno vedomosti. To dokaze po trojhodinovom zauceni hocikto – i Dede. Pravi IT odbornici su inde, vyvijaju software, navrhuji cipy a zrovna v tom na akych nanometroch je vyrobeny posledny cip Intelu obvykle plavu. Nemaju totiz cas ani chut sa podobnymi pakovinami zaoberat. 😉
Nejak to tam asi kvoli html vypadlo – „spickoveho IT specialistu na skoro cokolvek“
Jsem ponekud zmaten, jak muze mit AMD vetsi zkusenosti s HD7990, kdyz prece zadne grafiky nevyrabi?
bros bude mít hodně rychle banána 😀
„DD“
jediný skutečně reálný důvod je ta 28nm produkce … k čemu plácat drahé čipy na kartu, kterou si stejně koupi úplné minimum lidí a nic moc na ní nevyděláš, dkyž ty čipy můžeš dát na karty, na kterých vyděláš více. Být 28nm výroba po stránce kapacit v pořádku, tak s vydáním HD 7990 není důvod otálet …
a nespamuj mi diskuse, jednak nevíš o čem mluvíš (porovnávat typické a maximální TDP … chjo) … a diskuse má funkci odpovědět!
„bros“
k čemu plácat drahé čipy na kartu, kterou si stejně koupi úplné minimum lidí a nic moc na ní nevyděláš
Co třeba pohled z marketingového hlediska, kdy prostě dobře zní, že mám jako výrobce na trhu nejvýkonější grafické řešení….
EDIT:
prosím… ukaž mi nějaký jiný test (rozuměj cizí) referenční HD7970 a GTX 680 v zátěži kde žerou stejně…
Citace:
a nespamuj mi diskuse, jednak nevíš o čem mluvíš (porovnávat typické a maximální TDP … chjo) … a diskuse má funkci odpovědět!
pokud vím tak na konkurenčních českých webech měřili spotřebu wattmetrem na zásuvce a tomu je zrovna jedno jaké TDP uvádí výrobce…
Imho 7990 nema proti GTX-690 ziadnu sancu. Pretoze AMD momentalne viac hreje a to je u dvojcipoviek zasadne, podobne nedokazala GTX-590 porazit 6990, hoci mala jednoznacne silnejsi cip. Mne osobne je to vsak jedno. Dvojcipovky su marketingova volovina a len preto, ze ma teraz navrch Nvidia nenaskocim na vagon ich obdivovania, nie som Stach. 😉 Kto chce nekompromisny vykon a jednocip ho neuspokoji kupuje *vzdy* dve samostatne karty.
Mám rád Sracha jako on nvidii. Takže doufám, že se GTX690 hodně povede. Jestli opravdu vyjde měsíc před HD7990, bude to pro Sracha nejdelší a nejsmutnější měsíc od konce vlády 8800GTX. Začne se zase počůrávat 🙁 Bude muset psát 3 články denně o tom, jak vlastně GTX690 nikdo nekupuje, protože tak drahé grafiky nikdo nekupuje. Takže AMD ani nespěchá s HD7990, kterou už má půl roku vyrobenou.
Kdo chce výmluvu si najde. Že? .)
Zrovna MR.DRMZ je v tom přeborník
Srandos začíná mít silnou konkurenci na pct.
jarod72pm:
nesmysl,sestava si vezme například 50% výkonu zdroje což je např učinnost zdroje 82% ! a proč by měl mít 100% učinnost?
Dává to někomu smysl?
Pokud jste si všimli, tak Stachuj už nehádá další grafiky nVidia, jako u GTX 680, protože se poučil, i když to nepřizná. Další nesmysly by ho stály zbytky jeho oveček. I ve své „recenzi“ uznal výkon GTX 680, ač nerad a s běžnými svými bludy. Pokud bude GTX 690 dříve než HD 7990, tak bude mít problém se svým flame. Opět bude muset odložit recenzi do vydání HD 7990 a upravit výsledky, hry a nastavení ve prospěch AMD. Jinak, nevíte, kde se Stachuj často objevuje mimo svůj blogýsek? Na jeho žumpě už asi nemám možnost. Nevím, jak mohl s tou svou skříní někde vyhrát, vypadá to jako pozvracená levná skříň nalezena někde v lese po pěti letech. To využil vliv firmy a slabého roku. Co vůbec Stachuj v životě dokázal, že dokáže tak nabubřele hájit svou „objektivní pravdu“? Jen má zastání u velké firmy, to je vše. Cením si Obra, že rozumí o čem píše a účastní se soutěži v přetaktování, takže své zkušenosti prokáže praxí. Stachuj jen sedí v garáži a plodí nesmysly hodné dementa.
To je ideální partner stratose, nikdo jim nerozumí, ale jsou nejchytřejší :D.
Vilík – jak měsíc před? Ať počítám jak počítám, bude to víc než měsíc … pokud 7990 vůbec vyjde, už dávno jsem psal na blogu, že jí AMD pravděpodobně zrušilo … zmizela ze všech roadmap a dle dobrého zdroje se na tom rozhodnutí nic nemění.
Tak to Stachuj zešílí :D. To jej chce AMD zabít :D. Nedivil bych se :D.
obr:
Máš pravdu. O to horší to bude pro chudáka Sracha.
Snad nemáš zdroje jak Věštitel Strach(lógr z coffé a skleněnou kouli s kačerem donaldem)
trochu troufalé, ale moje vaření z vody čerpané z materiálů Obra mě navedlo ke skoro přesnému odhadu. (http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/28nm-nvidia-kepler-grafiky-mainstream-skoro-hotov-konkurence-pro-hd-7900-az-ke-konci-roku-2.html ). 😀
Tedy že GTX680 něco jako (GTX660) bude mainstream a high end přijde v podobě dvoučipovky. Byl únor a iniciály Obra byli celkem přesné … Díky tomu mi nakládá moje nevinná „předtucha“. A hle ono to tak bude. Ono je se čemu divit, protože mainstreamové parametry GTX680 dávali dopředu vědět, že 6-ková řada NV bude trochu AMD-situovaná a dvoučip přijde. Teď co na to Tahity ala dvoučip ( tak trochu „převezené“ NV se zaměřením GPGPU ). To musí nasrat, když dřívější AMD taktika se otočila ve prospěch NV a mainstream parametry GK104 válcují náročnější čip od AMD. Z toho musí být 100% „hokej“ a taky to podle toho u Jendy vypadá. Je z toho těžko obhajitelný chaos …
Jasne ! To bol ten clanok kde v komentoch dede vyvracal existenciu Streamprocesorov.
Horliva diskusia s J.C.Dentonom.
R.I.P. J.C.Denton
Typické slovíčkaření Jendy když není úniku, ale musí za každou cenu udržet objektivitu. 😀
Perlicka
Niles:
načo 2GB pamte pre hd 7700/7800 ? zbytočne to predražuje tie karty.
DD:
výrobci mohou osadit i méně, ale protože to stejně nikdo dělat nebude a i konkurenční modely mají dnes 2GB tak je to jedno ….
Cituji mistra:
Běžné NB se tak budou vyskytovat s grafikami HD 7700/7800M, které jsou podstatně úspornější. Ačkoliv mají 28nm grafiky AMD HD 7000 v klidu spotřebu v řádech jednotek W, kvůli konkurenčnímu řešení Optimus, které přepíná mezi integrovanou a neintegrovanou grafikou, uvádí AMD podobnou technologii ENDURO, která bude fungovat jak na Intel, tak AMD platformě.
Je to jednak z marketingových důvodů, ale protože u některých tenčích NB se bude šetřit každý Watt, je samozřejmě těch pár W spotřeby co žere neintegrovaná grafika proti integrované, zbytečných, když nemusí jet a tak tu ta technologie bude a nějakou tu další výdrž na baterie tak získáme.
———
Co k tomu dodat? Snad jen, ze AMD ma konecne stejne reseni tak muzeme vykrikovat jak je to dobre.
Kdo znate adresu Jenikovi garaze? Rad bych mu poslal 2 fury kvalitniho hnoje.
To víš že jo. On nám na oplátku pošle 4 fůry jeho písmenkového hnoje 😀
Stachuj je rád, že žije. Takovou ostudu, jakou si vyrobil mnohdy člověk nepřežije :D.
Tak prej nebude Stalker 2 ale místo toho nějaké MMO Survarium či co :/
Pánové je předem prohraný boj, pokusit se vysvětlit Stachujovi že TDP se NEROVNÁ spotřeba.. Srandos to nevzal ani po roce…
Jakákoliv snaha je marná, možná to naroubovat na AMD, tak to rychleji pochopí :D.
Kouknul jsem na ten honzan-em odkazovaný článek a je to bomba.
To je úplně zbytečný psát sem nějaký články, stačí odkaz na originál 😀
Ten „člověk“ se zlikviduje/zlikvidoval sám.
P.S. Nebrat doslova, čím víc informování o podvodnících tím líp.
Ten clanok je naozaj SILA! A dede este na svojom pseudoblogu na plnu hubu krici, ze o novej grafike od Nvidii pisal vzdy pravdu. Na to skutocne niet slov, idem radsej na pivo.
Ten článek byl už dříve zmíněn na posterousu …
Ale proč opakovaně nepřipomenout 😉
Radsej to sem dam este raz aby aj buduce generacie vedeli co je „IT velmajster“ zac 😀
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/28nm-nvidia-kepler-grafiky-mainstream-skoro-hotov-konkurence-pro-hd-7900-az-ke-konci-roku-2.html
Tato Stachujova rozpravka mi vzdy zdvihne naladu 😀 “ Konkurencí pro GK 104 je řada Radeon HD 7800 “ @ “ TAHITI jádro má 365mm2 a 4,31 miliardy tranzistorů a je určeno pro 384-bit sběrnici. 28nm GK 104 má zhruba kolem 340mm2, počet tranzistorů je prý lehce nad 3 miliardy a je určeno pro 256-bit sběrnici. “ 😀 “ Mohu vám s jistotou říci a už se opakuji, žádná přímá konkurence proti HD 7900 modelům v dohledné době prostě nebude! “ Na slova typu “ Já jsem vám to říkal “ som uz doslova alergicky 😀 Janiku, Janiku za dverami je uz GTX 690, ktora bude vladnut a to uz bude fakt Doom pre jeho DigitalDoom’s blogisek 😀
Výborné srovnání o DeDeho „odborných znalostech“ a „skvělých“ kontaktech všude po světě napsal OBR krásný dvoudílný článek http://www.obr-hardware.com/2012/04/stach-chytrejsi-nez-kepler-aneb-navrat_03.html
Navzdory tomu, že je dlouhý, doporučuji přečíst celý, skutečně krásný vývoj DeDeho genitálních výlevů.
To uz mam davno zmaknute 😀 Pravda, dlhe… ale stoji to za to 😀
To je pamätný článok. A tieto citáty z diskusie tiež nemajú chybu:
„Čekáte že KEPLER bude na rozdíl od FERMI více herní a spotřební? Čekáte marně, bude to naopak. A právě kvůli lidem jako ty, kteří věří naprostým nesmyslům, které ani při použití současných faktů a zdravého rozumu nedávají smysl, píšu podobné články, aby někteří nečekali něco, co rpostě nepřijde …“
„já si myslím, že podceńujete HD 7900 … pořád považujete jejich výkon a vysokou účinnost za samozřejmou … púrvní KEPLER grafiky vám brzy ukáží, že to samozřejmé není …. takže si s nástupce GTX 580 nedělej moc iluze.
Spousta věcí nevíte a KEPLERA si příliš idealizujete. Snižte očekávání, doporučuji a radím dobře, já vím co ty karty umí a mnozí očekáváte prostě příliš.“
„zdroje které vynesly info o 1536 jednotkách hovořily o STREAM procesorech ne o CUDA procesorech …. tolik k tomu co je na tom pravdy ;)“
„mě to objektivně uráží …. stačí? Já se tu dřu jako pako, máme nejelpší možné zdroje které lze mít a prostě mi přijde urážející sorry. já vám tu nic nepodsouvám, jen říkám jak to prostě je a to na základě informací od lidí, kteří ty karty skutečně v ruce mají!“
„je názor a jsou fakta … v článku prezentuji fakta nikoliv názory …“
„všude? Já nepíšu nic všude a píšu jen fakta jaká sou a netvrdím (není to můj názor) že to bude propadák, napsal jsem jen že to může být, jak tomu nyní známá fakta nasvědčují, propadák … bude a může jsou dvě zcela rozdílné věci …
Já vám nemůžu říkat všechny věci proto, že mnohé jsou známé je malému počtu lidí a nebylo by pro některé nežádoucí jedince problém dopátrat se původu infromací, kdybych něco prozradil a to by ohrozilo jak ty hodné lidi, co mi důvěřují, tak důvěryhodnost mě samotného protože už bych žádné podobné zdroje nezískal a neměl bych tak přístup ani k těm infromacím. takže musím prostě opatrně, a snažit se vás alespoň anvigovat správným směrem a míry očekávání toho co je skutečně reálné a skutečně dorazí.
já tu hádky nerozdmýchávám, já vám jen předkládám poměrně dobře ověřené informace, nemusím vařit z vody ani se dohadovat, na to jsou tu jiní.
Cena je samozřejmě podstatná, ale nás teď spíše zajímá ten produkt samotný jaký je a cenu budeme řešit až to bude na trhu ;)“
„mé zdroje jsou lidi u výrobců grafik v zahraničí … mají grafiky přímo v ruce a veškeré informace ….
Vzhledem k tomu, že mi poskytovali správné informace o FERMI atd. už před lety a ukázaly se jako přesné, nemám důvod jim nevěřit a renomované servery se často mýlily … mnohé se mýlí i dnes. Nicméně stejné informace o GK104 grafikách má dnes v ruce několik dalších lidí a informují podobným způsobem, bohužel nemůžeme říci všechno, aniž bychom ohrozili svůj přístup k informacím … mě osobně by vyhovovalo kdyby nové NV byly lepší než jak se zatím jeví … z hlediska soubojů, článků a čtenosti je lepší mít vyrovnané produkty, než poměrně jasnou situaci, která bude panovat. Takže neobjektivně držím NV palce, objektivně ale informuji o tom jak se věci mají …
A pseudoblog? Fake a hlouposti vymýšlí jinde? takže to má být urážka a žádost o ban?“
„já se snažím skutečně ověřit co jde, takže proto ta % menší chybovost ….ale je to náročný, hlavně v tom, že musíš filtrovat, co říci můžeš a co ne, protože samozřejmě mnoho z těch informací by se dostávat ven nemělo a úniky jsou hlídany a ohrozit své zdroje je nežádoucí “
„tak AMD nic nebrání uvést v případě výkonové nouze a tlaku konkurence HD 7975 s taktem 1,1GHz na jádře a 6GHz na pamětech a základní výkon tak šoupnost o 15% proti HD 7970 …. ale dala přednost nyní prostě té nižšís potřebě na urovni HD 6970“
„JÁ NIC NESOUDÍM! JÁ VÁM JEN PŘEDKLÁDÁM POMĚRNĚ DOBŘE OVĚŘENÉ IFNROAMCE A SNAŽÍM SE ABYSTE NEOČEKÁVALI NĚCO, CO NEPŘIJDE. TAK MI TADY NEPODSOUVEJ ŽE NĚCO SOUDÍM!
JEŠTĚ JEDNOU A UDĚLUJI ban.“
Tak to je silnej koncentrát 😉 😀
Další podpásovka pro Hanze a jehp zDDroje 😀
K tomu není co dodat. Naprostý nedostatek sebereflexe a přímo destilát arogance. Já napsat s takovou jistotou takovou hromadu nesmyslů (jak se ukázalo), asi bych zalezl a byl bych daleko pokornější. Nestalo se mu to zdaleka poprvé a jediné, k čemu to vedlo, že je ještě arogantnější a slepý ke svým chybám, které ani není ochoten uznat. Je ubohý. A je strašlivý, že někdo takový má zastání u jistého výrobce. Holt peníze nesmrdí.
Hehe, ten výcuc lží a blábolů DeDeho mě dostal. Kdysi psal něco o tom, jak ostatní pečou kachny v přímém přenosu. A zatím to vypadá, že pro ni chystá nádivku. 😀
http://www.ddworld.cz/clanky/clanky/bida-ceskych-profi-it-novinaru-peceni-kachen-bezna-praxe-proc-nechci-byt-profesional.html
páč on je amatér největší. Kopa hnoje nic víc 😀
Myslíte tento článek?
http://oddbornik.spideyx.net/stach-chytrejsi-nez-cely-kepler/
originál zde:
http://ulozto.cz/xuc2qid/stach-chytrejsi-nez-kepler-oddbornik-bloguje-zip
heslo:nerDD
Ty mi dáváš… kvůli tobě si musím nainstalovat jablečný software.
Jakto?
Tak ještě .pdf:
http://ulozto.cz/xuag1pv/stach-chytrejsi-nez-kepler-oddbornik-bloguje-pdf
heslo: nerDD
a to samé, ale barevné:
http://ulozto.cz/xXbeRZh/stach-chytrejsi-nez-kepler-oddbornik-bloguje-pdf
heslo:nerDD
Já kvůli tomu původnímu sosnul Safari. Ale to už je fuk.
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/28nm-nvidia-kepler-grafiky-mainstream-skoro-hotov-konkurence-pro-hd-7900-az-ke-konci-roku-2.html?mosmsg=D%ECkujeme+za+V%E1%9A+hlas%21
mě vždycky pobaví :D:D
kámoš mi to poslal dneska 😀
Pokud vim, tak GTX 670 má být brzy. Takže žádný konec roku. To je naprostej dement.
Mám taký pocit že Diit sa silou mocou snaží dohnať Stacha. Najskôr až dva články naraz na tému „Ivy je podobný fail ako Bulldozer“ a dnes porovnanie PowerTune vs. TurboBoost, kde no-x naznačuje že TurboBoost tým svojim dynamickým pretaktovávaním vraj môže za microstuttering v Arkham City, čo pri jeho súčasných parametroch technicky vlastne ani nie je možné a no-xovo vyjadrenie absolútne nedáva zmysel.
Křeč.
Další flameoidní články budou následovat:
PC vs konzole
Win vs linuxové distribuce vs OSX
iOS vs Android
Cuda vs OpenCL
PhysX vs Bullet vs Havok
Kdyby to náhodou neůčinkovalo (automatická oprava ú na ú), zavedou rubriku Zlý Apple, to je tutovka.
Čím později to odpískají, tím to pro ně bude bolestivější a pro čtenáře trapnější.
Tu je viac informácií, ktoré zabudol náš najobjektívnejší redaktor na svete spomenúť:
http://www.geeks3d.com/20120425/adobe-creative-suite-6-opencl-accelerated-mercury-graphics-engine-opengl/
„Adobe has added the support of OpenCL in the new Creative Suite 6, especially in the Mercury Graphics Engine (Photoshop CS6). Other parts of CS6 (After Effect, Premiere) continue to use NVIDIA CUDA technology (Mercury Playback Engine).“
Nazdar mareknr. Uz si sa rozhodol pre CPU do noveho kompu ? Ja silne uvazujem o i5-3570K. Mam dosku s Z68. Dufam, ze budem s IVY spokojny. Hned ako bude v oblubenom shope, tak kupujem.
Čau. Idem do Core i7 3770K. Predpokladám, že po prechode z Phenomu II budem určite spokojný. Keďže netaktujem, tak mi ani moc nevadia problémy vyplývajúce z 22nm procesu, ktoré Intel teraz má. Ak to neskôr keď budem potrebovať nataktujem na tých 4.5GHz čo sa prezentuje ako reálne a bezproblémové, tak budem spokojný.
Ja si tiez myslim, ze cca 4,5GHz je pekna rezerva do buducna. Tiez som uvazoval o i7-3770K, ale na moje pouzitie (hry) postaci aj i5. Koncom roka este nereferencnu GTX680 a budem spokojny.
ahojte neviete kedy majú byť v obchodoch IB, potrebujem vymeniť comp a tak čakám na nové procesory.
Ja by som bol rad, keby boli uz po vikende.
Tak na DDworldu nám opět vyšel článek v souvislostech a pro blbce, kteří ho čtou, bylo třeba některé věci zopakovat. Stručný výcuc:
AMD, i když je nesrovnatelně menší než Intel, opět a stále roste, už několik let v řadě. Kde se to zastaví? AMD je menší než Intel, ale i tak pořád roste. A podle všeho ještě bude, i když je menší než Intel. Srovnávat s nabídkou intelou samozřejmě nejde, protže Intel je větší. Pro zajímavost bych ještě dodal, že Intel je mnohem větší, než AMD.
No to je zas clanok. Ako by to bolo, keby „velmajster“ nespomenul Piledrivery 😀
Tak po JenDDovi je matematicky kripel aj Broucek. Pre neho je vykon noveho Trinity o 65% vyssi. Neviem, z coho vychadzal, ale 1135/720=1,576, cize vykon je vyssi o 58%. Ach ta zakladna skola.
Tomu, že má Jedna základní školu bych věřil. Bouček má ale gympl.
Koukal jsem na czc a docela mě překvapila jedna věc. 500GB a 750GB disky stojí stejně 2,5″ a 3,5″
Nechci teda říkat, že jsem něco objevil. Dlouho jsem se na ceny 2,5″ HDD nekoukal.
Amdede rastie na vsetkych frontoch i cipy ma uz vacsie, nez Nvidia. 🙂
http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/23941-zbran-na-zombie-od-nvidie-nebo-ne#CommentMenu
koment – 😀
mno – IQLogic 27.4.2012 21:09:40 362
A možno to je na núdzové vytiahnutie VGA zo slotu
:D:D uzemnil mě 😀
Micro: Mna zatial najviac pobavil prispevok na geforce.com, kde mali tiez hadat co to bude: „Jee, nova podlozka pod mys od Nividie!“ 🙂
ten teda moc nechápu .. páčidlo jako podložka pod myš ? .
Mcro: O pacidlo vobec neslo, tam len hadali, co je na tom kryptickom obrazku s logom Nvidie. 🙂
Obr, douc sa ten anglicky jazyk, lebo toto je fakt perla:
PS. Only few hours to announcement of anything more better …
Moss .. jen tak otázka, je to špatně poskládaný a nemá tam bejt more ale much .. nebo s pletu taky ? .. děkuju 😀
Tak a je to vonku. 🙂 Som zvedavy na Obrov test, nakolko zaostava za 2x GTX-680. Jedno jej musim uznat, a sice, ze designovo je imh nadherna.
http://www.euroinvestor.com/news/2012/04/29/nvidia-unveils-geforce-gtx-690-dual-graphics-card-combines-worlds-fastest-gaming-performance-with-sleek-sexy-design/11976077
Inak je to ale samozrejme naprosto pitomy produkt ako vsetky dvojcipovky. Za rovnaku cenu ako 2xGTX680, dostanete kartu co bude fukat horuci vzduch z polovice do skrine, bude mat per-cip horsie moznosti ako napajania, tak i overclockingu, a to ze super vyzera v skrini stejne nikto neuvidi.
Takze pre mna nichts. Vyzera to, ze ak nebude GK110 pre hry v podobe nejakej GTX-685, generaciu Kepler preskocim uplne. Ostatne – okrem ubersamplingu Witchera 2 mi SLI GTX-580tiek staci i v 2560×1600, vsetko na max na uplne vsetko a nevyzera, zeby to nejaka hra v dohladnej dobe mala zmenit.
Těšíte se na 768bitovou sběrnici?
S tou GTX690 to bude fake. AMD má přeci náskok s HD7990, protože má větší zkušenosti s dvoučipovkama. A ta zatím nikde, takže …
Ale jako dekorace vypadá „690“ dobře!!
Chtěl jsi říct: „TSMC má přece náskok s HD7990“, ne? AMD žádné grafiky ani čipy nevyrábí.
Pardon, tak TSMC má větší náskok s HD7990, díky větším zkušenostem s čipy AMD.
AMD nemá šanci 690tku dotáhnout výkonem aniž by alespoň trošišišišiščku konkurovala ostatníma věcma ..
bude mít buď torchu větší spotřebu a možná hlučnost + velikost a nižší výkon, a nebo stejnej nebo trošku lepšé výkon se strašnejma teplotama, spotřebou i hlučností ..
asi to bdue větší propadák jako 480tka 😀
Není to fake, ale pouze paper launch. Jak málo kusů této karty asi nvidia má, když jí ani neposlali DDmu do garáže? Jedině DD je zárukou kvalitní recenze a taky bez něj nvidia nebude vědět, jaký vlastně jejich produkt je.
Takže Zdendo, né abys zase poslal balíček medvědům do tater namísto Stachovi do jeho „redakce“. Všichni už čekáme na jeho recenzi. 🙂
Krasavice. Jsem zvědav na cenu, ale jinak majsterstuck 😀 Už aby byli testy. Dede ma asi dneska špatný den 😀
Dle Anandtechu 999USD.
Je fakt pěkná.
Srach dnes zažívá jedno z nejhorších probuzení svého života. Zase mu někdo načůral do postele a ještě nevyrobitelná GTX690 😀 Do toho to skvělé počasí. Neděle už ani nemůže být lepší 🙂
Jo, to je přesné, den stvořený pro Stachujovu sebevraždu.
Dneska je venku krásně, dneska by to šlo.
A nezapomeňte, že dvoučipovka není nic, co bychom tu už od AMD několik let neměli. Navíc kdo chce výkon a nekouká na peníze, koupí si 7990, protože je levnější a má 8GHz paměti, super sběrnici a zvládá GPGPU výpočty. V eyefinity si na tom zahrajete co chcete i s 8AA, jen nastavíte nejmenší detaily. Záseky se nepočítají, to si antivir hrabe na disk, ale jinak je to naprosto plynulých 25 FPS. Takže kdo chtěl výkon, má ho už od Vánoc, alespoň teoreticky.
myslel si stiahnuť tiene že?
A nepřivolávejte na Stacha neštěstí, co skončil Hulán, táhne káru sám a rád bych viděl, kdo jinej by byl takovej nezmar, aby pro naše obveselení ze sebe dělal to, co dělá on.
Napadá mě už jenom Srandos.
Stratos z GTX 690 vyrobí zasekávající se a průměrnou grafiku bez GPGPU a vysokou cenou. Ještě existuje procesorový blb Creat.
Pred chvilou som sa zobudil a zavital rovno na PCT. A ked som tam uvidel GTX 690 okamzite som pomyslel na stacha ze toho musi aktualne je*nut ako ho uz nej*blo.
Inac OBR zase fakuje…ved nejaka konkurencia k 7xxx radam kariet mala byt az ku konci roku. A jenDDa ma zarucene informacie z tesca katalogu.
nVidia GTX 690 je prachsprostá lež! Lógr ranního čaje mi prozradil, že je předražená, a proto nikdo nebude riskovat její koupi ani výrobu. Kartu nakreslili inženýři nVidie ve Photoshopu!!!
Tak by to mohlo na žumpě vypadat :D.
zaujimave ze ked sa nieco suchne ohladom AMD tak je to lavina oslavnych clankov. ked nvidia predstavi najvykonnejsu graficku kartu vsetkych cias (zatial) tak je tichucko.
Blb Stratos už spustil tažení proti GTX670.
http://www.czc.cz/-gigabyte-gtx-670-oc-2gb/107716/produkt/294115n2n0j9b9g7ik9ug65tj9/diskuse
Honzík tu GTX690 pořád nerozdejchal. Určitě je zavřený v pokojíčku, s nikým se nebaví a drží hladovku.
Podle jeho postavy bych to hladovku netipoval. Ten trucuje s koblihama.
Máš pravdu s tím jídlem. To jsem přehnal.
Asi smolí nějaký extra článek, kterým chce opět překonat sám sebe.
Vyborny clanok, btw 🙂 Po dnesnom slnecnom dni stravenom v prirode s fotakom v ruke som sa celkom dobre zabavil. (aj na komentaroch)
ad1: Rad by som si tiez precital cele znenie emailu, ktory Stachuj adresoval svojim partnerom: vzdy sa o tom len rozpravalo, ale zatial ho nikto nezverejnil. Dufam, ze sa to v buducnosti zmeni.
ad2: @iSheep – ako si na tom s novymi clankami? Spominal si, ze ich mas „par“ rozrobenych, takze nie je uz cas prist s nimi na svetlo sveta? 🙂
ad3: @Gogo – tvoje komentare mi dost pripominaju „obc“, ktory so svojou davkou ironie a humoru privadzal Stachuja do sialenstva (uz je to nejaky cas, kedy „posobil“ na Zumpe) a v tej dobe som obc aj patricne podporoval a chudak Stachuj nevedel kde je sever. Vtedy som mal este zaludok na to, aby som zvladol precitat co i len jeden clanok Stachuja. Dnes uz na jeho p*coviny (pardon: oDDborne clanky v suvislostiach) nemam cas.
Tak to vypada, ze sovo GTX690 je v diskuzich v garazi nejak filtrovano ci jsou prispevky rovnou mazany. To me netvrdte, ze by to nekdo nezminil. No i kdyz v tech 7 prispevcich za 24 hodin to mozne je.
sovo = slovo
——————
Diskuze pokračuje pod novým článkem
Aú! Už dřív se někdo zmínil, že nejhorší není sám José BANderas, ale vlastní blbost. Až do toho masakru s KEPLERem jsem bral jeho webblog coby zdroj informací.
Díky za tenhle web, je to jako v Saturninovi „Agentura na uvádění omylů na pravou míru“.