GameWorks

Z môjho komentára na DIIT vytváram tento článok aby sme sa obišli bez dlhého načítavania.

——————————–

1) „Jakmile vývojář použije kód Nvidie, nesmí jej sdílet s AMD, takže ta nemá šanci do vývoje hry zasahovat a zajistit, aby dobře běhala na jejím hardwaru. Krom toho AMD nemá přístup ani ke kódu hotové hry, takže nemůže pro tento kód optimalizovat ovladače.“

AMD vydalo optimalizované ovládače pre hru. Robilo si ich na kolene bez toho aby mala prístup k hre? Mne z toho vychádza iba to, že AMD nemá akurát prístup k zdrojákom samotného GameWorks ale k hre nie je očividne problém.

2) „Pro uživatele hardwaru Nvidie nepřináší uzavřený kód GameWorks nic, čeho by nebylo možné dosáhnout otevřeným kódem.“

Prosím príklad otvoreného kódu, ktorý je na úrovni GameWorks. Toto nie sú záležitosti čo zvládne hocikdo. Napríklad súčasťou GameWorks sú aj fyzikálne simulácie a neviem kto z tunajších kritikov by by bol schopní riešiť implementáciu diferenciálnych rovníc a už vôbec kto z nich by bol schopní posúdiť či je ich implementácia efektívna alebo nie. A to som ale odbočil pretože vo Watch Dogs sa nič také nepoužíva. Dnes sa inak na fórach bežne stretávam s názormi, že hra je podľa niekoho neoptimalizovaná lebo mu nejde na high na 5 ročnom PC. To že taký človek nevie ani pomenovať čo je podľa neho neoptimalizované je už na vedľajšej kolaji. Chcelo by to aj trochu sebareflexie. Ja sa teda neodvažujem bohorovne kritizovať niečo o čom neviem absolútne nič. Vycucať si nejaké úvahy z prstu a prezentovať ich takým spôsobom ako to urobil autor tohto článku sa mi vôbec nepáči. Nedozvedel som sa o tom ako GameWorks pracuje absolútne nič. Z článku je akurát tak cítitť iba to, že je to nejaké zlo z dieľne NVIDIE.

3) „GameWorks není o technologii, ale o autorskoprávních záležitostech.“

GameWorks zahŕňa dokopy dosť veľa funkcionality a takéto vyhodnotenie je úplne mimo. Bolo by treba si najskôr o GameWorks niečo naštudovať. Tu je feature list toho čo táto knižnica ponúka:

https://developer.nvidia.com/content/introducing-nvidia-gameworks

Je to dosť veľa zaujímavých feature-s a nie iba autorskoprávny trolling na ktorého úroveň to autor zhodil.

4) V tomto ohledu GameWorks připomíná GPU PhysX.

PhysX je súťasťou GameWorks. Viď linku na feature list vyššie.

5) „Zatímco GPU PhysX na kompatibilním hardwaru nabízel plně optimalizovaný kód, na ostatních sestavách byl zabržděn deoptimalizovaným x87 kódem a prakticky nefunkční vícejádrovou podporou.“

Keď niečo nepodporuje nové instrukčné sady alebo natívnu multicore podporu, neznamená to, že je to deoptimalizované. Deoptimalizovaný x87 kód totiž znamená prasácky použitý x87 kód a nie jeho samotné využitie. Každopádne si treba aktualizovať informácie o PhysX ako takom. To čo tvrdíte je už dávno minulosťou (na úrovni SDK od roku 2010 a na úrovni používania od minulého roku).

6) „Nejde o nadstavbu, kterou by bylo možné vypnout, nejde o alternativu, která by doplnila standardní cestu. Jde o náhradu této standardní cesty, zásah do základních principů, nad kterým nemá kontrolu ani uživatel (není možné jej prostě vypnout) ani výrobci hardwaru“

Teraz trochu z praxe. Z GameWorks sa vo Watch Dogs používa nasledovné: HBAO+ a TXAA. TXAA funguje iba na GPU od NV takže tu sa nemá zmysel baviť o tom či sa to dá alebo nedá vypnúť (majitelia NVIDIE si TXAA vypnúť môžu alebo ho nahradiť inou formou AA, ktorá je dostupná všetkým). HBAO+ funguje všetkým. Dá sa vypnúť alebo nahradiť inou formou Ambient Occlusion. Bolo použité vo viacerých hrách aj predtým (tiež pod hlavičkou GameWorks) a nikto si na to nesťažoval takže pochybujem, že práve toto robí u Watch Dogs problém. Teda sa pýtam čo je vo Watch Dogs z GameWorks také, čo sa nedá vypnúť a čo zároveň ubližuje výkonu konkurenčných GPU? Ja totiž o ničom takom neviem. Vidím len testy grafík bez použitých optimalizovaných ovládačov od AMD. Som presvedčený o tom, že výkyvy výkonov a rozdiely medzi grafikami budú zodpovedať ich kategóriám (možno s menšími výkyvmi) a že si to na plné aj s HBAO+ od NVIDIe zahrajú všetci s adekvátnym HW a to vrátane GPU od AMD. Len sa tu zasa zbytočne šíri panika a robí dojem, že tu niekto ubližuje AMD.

7) „GameWorks nakonec nebude výhrou ani pro vývojáře.“

GameWorks bolo vytvorené v spolupráci s vývojármi. Rovnako ako si AMD neupieklo na kolene Mantle samo ale v spolupráci DICE (a nielen s nimi), tak si ani GameWorks nerobila NVIDIA izolovane sama pre seba. Na kóde v knižniciach, ktoré tak kritizujete sa podieľali vývojári viacerých herných štúdií a dokonca aj takých čo riešili Mantle. Úplne rovnako sa pracovalo aj na PhysX (vrátane jeho GPU akcelerácie). NVIDIA sa nehrá na samotného vojaka v poli ale je rovnakým hráčom ako AMD. Je zaujímavé, že súčasná uzavretosť Mantle nikomu nevadí. Ale GameWorks je hotové peklo.

8) „Lze proto předpokládat, že se GameWorks nijak masově nerozšíří a sáhnou po něm pouze studia, kterým bude jeho použití kompenzováno minimálně v řádu jednotek milionů dolarů“

Aký rád miliónov dolárov bude stáť podpora Mantle, ktoré je iba pre GPU od AMD? Zaujímavé, že sme sa podobnej „analýzy“ nedočkali aj v tomto smere.

9) „Tehdy redaktor webu ExtremeTech, Joel Hruska, přišel s nevybíravou kritikou. Vysvětlil, proč je GameWorks nevýhodný pro hráče i proč může být z dlouhodobého hlediska nevýhodný pro vývojáře.“

Joel Hruska je presne jeden z tých čo zrejme v živote nič nenaprogramovali alebo najlepšie ani nerobili v IT, ale vedia najlepšie zhodnotiť prácu vývojárov. V jeho použitých grafoch majú obe grafiky taký framerate, že je úplne jedno či sa niektorá z nich odkláňa od priemeru alebo nie. Z pohľadu hráča sa ni majiteľ Radeonu 290X nemusí báť aj keď ho niektorí strašia. Dokonca na Stachovom svete už píšu ľudia o tom, že hry využívajúce GameWorks budú iba pirátiť. Fakt skvelý postup. Asi som mal aj ja upirátiť BF4 lebo využíva Mantle čo je pre mňa ako majiteľa GTX 780 nepoužiteľné a stavia to moju grafiku do úplne iného svetla keď hra beží pod Mantle oproti DX. S prepáčením trochu primitívne názory, ktoré zrejme vyplývajú aj pohoršenia, ktoré vyvolávajú články ako tento. Povrchná analýza bez faktov ale za to s kopou domnienok prečo je práve toto zlé.

10) „Nvidia získala zdánlivý náskok bez vydání nového hardwaru, bez investic do vývoje či koupě nových technologií“

Prosím pozrite si ešte raz feature list GameWorks. Toto nie je žiadny recyklát a nie je to kód ktorý padol NVIDIe teraz na kolená. Veď toto sa dá napísať na každého vrátane AMD. Je to neskutočná degradácia práce, ktorú NVIDIa robí. AMD s Mantle tiež robí peknú prácu. Mám ju neustále zhadzovať len preto, že ju na svojom HW neviem zúžitkovať? Nie je to trochu pod úroveň?

——————————–

Príspevok vznikol pod článkom na odkaze http://diit.cz/clanek/nvidia-gameworks-watchdogs.

Ďalší článok napíšem až dostanem nový development kit od Oculusu.  🙂

Marek

55 komentářů u „GameWorks“

  1. Tie grcky z toho co tam pisu su strasne. Tak nVidia nieco vyda, tak je to katastrofa. napr. PhysX. AMD po dohode s vyvojarmi uvolnuje kod Tomb Rideru az po vyjdeni hry aby si mohli v nVidii spravit drivery. To je v poriadku. MANTLE v poriadku, Efekty od nVidie hrozne lebo to nebeha aj na konkurencnych kartach. Gsync humus, freesync hyper technologia. nVidia shield humus, no amd nema pre zmenu nic. Cudujme sa ze preco sme tak zadubeni ludia jak na Slovensku tak v CR. Koli takymto curakom.

    HAWK.

  2. Zatímco AMDD se svým Mantle jeDDe a dementi z tyDIIT jim tleskají, přestože není otevřený, u nVidie straśně vadí, když si hájí duševní vlastnictví něčeho, na čem dlouho pracovali a do čehož vrazili spoustu peněz.

    Mantle prospěje hráčům i vývojářům, ale nVidia si asi udělala Gameworks sama pro sebe a bude ho dávat do her, aby je sabotovala.

    Když jel Tomb Rider špatně na GeForce, byla to neschopnost nVidie udělat pořádné ovladače. Když jede Watchdogs mizerně na Radeonech, je za tím nekalý konkurenční boj.

    Ach jo. Z DIITu je nadobro žumpa, ještě horší než DDementův lajfestajl blog. Od odchodu WIFTa se nezmůžou už vůbec na nic. Žádné recenze, jenom „novinky“, tiskové zprávy a sračkoidní polemiky ve stylu ubohé nuly Rybky.

      1. Hmmmm, to dělá dobře mé ješitnosti, že se ptáš přímo mně. 😀

        Jaká je to optika FTTB (někde v baráku switch a z něj rozvody do bytů přes kroucenou dvoulinku) nebo FTTH (optické vlákno až přímo domů do zásuvky)?
        Pokud bys měl FTTH, tak by se dal vybrat nějaký WiFi router, co má SFP konektor a nemusel bys mít media konvertor na TP.

        Vyhnul bych se klasickým značkám jako Asus, TP-Link, D-Link, Netgear. Docela slušný býval Linksys, ale to bylo ještě v dobách, kdy ho vlastnilo Cisco. Nyní je u Belkinu a už to není, co to bývalo. Docela slušné bývají i Zyxely, co mají jiný WiFi chipset než Ralink.
        Ale já bych asi stejně šel do MikroTiku. Má spoustu funkcí a velice slušnou WiFi.
        Alternativně bych doporučil UniFi od Ubiquiti. Ovšem musel bys dokoupit router, jelikož UniFi je čistokrevné AP. Mám ho doma a jsem s ním velmi spokojený.

        5 GHz má podle mě smysl pouze v případě, že je 2,4 GHz zarušené. Rychlosti jsou na 802.11n stejné, ale pětigigo hůře leze přes překážky. 802.11ac podle mě nemá smysl vůbec.
        Máš hodně zarušené 2,4 GHz pásmo?

        Další alternativa by bylo ohulit EIRP na 1 W (desetinásobné překročení české a asi i slovenské normy). Sousedi by ti moc nepoděkovali. 🙂 Toto moc nedoporučuju.
        http://www.alza.cz/mikrotik-rb951g-2hnd-d429778.htm

        Pokud bys nakonec chtěl 5 GHz, tak bych doporučil třeba nějaký Linksys nebo Zyxel (ne s Ralinkem).

        Co si budeme povídat, nejlepší řešení je kabel. 🙂

        1. Diky za vyčerpávajúcu odpoved. Pokial viem, malo by ist o FTTH. Asi pojdem do toho Mikrotiku, čo som čital nejaké thready o routroch, všade doporučovali práve túto značku. Ja som doteraz o nich ani nevedel. 🙂 Inak rodičia majú nejaký lowendový D-link (tiež na optiku), a funguje cca 2 roky bez problémov. Výkon zabudovanej antény je dostačný? Mal by obslúžiť jeden desktop, dva notebooky.

          1. Ten mikroik je parádny. Kamarát ho má a je skvelý, hlavne stabilný aj ked nastavuješ do zblbnutia.

            Na streche mám ešte externé Mikrotiky SEXTANT na 5Ghz pásme a s Gb LAN konektorom kôli internetu.

            Čo sa týka vnútra chcel by som vymeniť stávajúci TP link pretože aj keď má N wifi tak má len 100Mb LAN…(logita…0 b). Pozeral som aj na ten ASUS RT-AC68U, dopadol vcelku veľmi slušne. Podstae potrebujem vykriť dom, a v celku aby tie dáta lietali 🙂

            JP01, ty máš nejake väčšie skúsenosti s nastavovaním MIKROTIKu?

    1. § 40 nemůže být trestným činem, protože spadá do obecné části trestního zákoníku

      § 140 Vražda —- on někoho zavraždil??? Jestli čtení jeho sraček někoho usmrtilo, tak to určitě není vražda.

      § 184 Pomluva
      (1) Kdo o jiném sdělí nepravdivý údaj, který je způsobilý značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, zejména poškodit jej v zaměstnání, narušit jeho rodinné vztahy nebo způsobit mu jinou vážnou újmu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
      (2) Odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

      Já ho nečtu, tak nevím. Musel by být dokázán kauzální vztah mezi jeho články a tou vážnou újmou. U trestného činu je nutná určitá intenzita konání pachatele, jinak je to spíš přestupek. Rodinné vztahy nebo v zaměstnání jeho články nikomu nepoškozují. Vážnou újmu asi taky nezpůsobují. Trestní oznámení podat můžeš, ale s největší pravděpodobností z toho nic nebude.

  3. GameWorks ako trójsky kôň:

    Tomáš Bohuněk | před 15 minutami | *
    A víš jak funguje trojský kůň?
    Mantle je úplně otevřené a AMD podporuje každého, kdo s ním chce pracovat. Nepočítá se ani tak že Mantle předběhne DX a stane se dominantní, spíš ukáže DXku cestu a zas bude důvod kupovat karty pro DX12, které implementují techniky z Mantle.
    Do kódu GameWorks ale těžko nahlédneme, abychom to někam globálně implementovali. Jelikož je to navíc stand-alone věc typu trojan, lze si s ní hrát v rámci patchů a dají se čekat patche které budou rozdíl výkonu zvětšovat. Nedivil bych se ani časovaným vychytávkám. Tohle není od nVidie bohužel žádná novinka. Jejich PR ředitel má obrovská ústa.

  4. Když už jsem se přihlásil, tak si dovolím připomenout pana Rybku a srovnat ho s výblitky na Žumpě 2.

    Pan Rybka píše úvahy a v principu prostě probírá co by, jak by a co si myslí, že je špatně nebo dobře. Jak už to tak bývá, tak většinou se píše o těch špatných/negativních důsledcích více než o těch, která dopadla dobře.

    Má IMHO docela velký přehled a dokáže si udržet i nadhled.

    Bohužel se někdy jeho myšlenky napříč články dost opakují, jindy si zase odporuje a působí to dost zvláště a ve spojení s pravidelným vycházením to vypadá na sériový byznys, kdy píše jen proto, aby byl článek i když nemá zádnou nosnou myšlenku.
    Toto ve mně utvrzuje princip, kdy má článek na 8 kapitol, ale většina je tvořena ilustračními a tedy nesouvisejícími obrázky.

    Navíc jeho způsob, kdy napíše článek a nereaguje na diskuzi, ale myšlenky z diskuze prodá v dalším článku mi přijde poněkud arogantní. (V souvislosti s tímto přístupem mě pobavil nadpis „Já jsem autor, kdo je víc“ nebo tak nějak:-)
    Ale nejhorší je, když se člověk prokousává „úvahou“/historickým okénkem aby zjistil, že je to reklama na ufona.

    Ale to všechno jsem ochoten víceméně pochopit a tolerovat, protože své úvahy nevydává za fakta a neštve majitele jedněch výrobků proti jiným. Srovnejte s jeho články tento od No-Xe. To je přece úplně jiná liga. Kanálová! Vždyť ten fašista vezme cokoliv (zde výsledky bez nových ovladačů) a účelově to převrátí tak jak se mu hodí.

    Pořád si myslíte, že Rybkovo úvahy jsou takové zlo?

    1. Souhlasím s tebou. Zas takové zlo to v porovnání s Dildem a Noxem není. Je těžké se těm dvěma vyrovnat. Občas se v jeho úvahách dají najít i zajímavé informace. Je tak 2x chytřejší, než Nox a Dildo dohromady. Občas mu to ujede a napíše hovadinu. Často dává přednost sentimentu a je trochu paranoidní. Většina jeho úvah je celkem o ničem. V některých Rybkovo textech bývala cítit silná láska k Apple, ale poslední dobou se mi to zdá lepší. Ještě si párkrát kopl do hifistů, což mě taky nasralo, protože o tom nic neví. To je asi jako když Dildo nadává na Physx. Celkem vzato si radši přečtu krátkou úvahu o ničem, než novinku o nové grafické kartě s 3% OC a jinou samolepkou. Naštěstí, na pct je víc autorů, takže se to dá ignorovat.

  5. Tak pání, toto je podla mna veta roka zatial. Ako musí byt človek vymletý, aby dokázal napísať takúto vetu? 🙂

    „Doufejme, že jako všechny uzavřené, a věci spíše komplikující, NV technologie poslední doby, které byly jako usmívající se člověk s podanou rukou, jež souběžně v druhé ruce za zády svírá nůž, vyšumí do ztracena a najdeme je jen ve hrách, které kvalitativně za moc nestojí a vývojáři tak spolupracují potřebují těch pár milionů dolarů na zalepení díry v rozpočtu (dobré poznávací znamení). „

    1. Už som to našiel. To je ale chuj. To čo popísal o GameWorks. On absolútne nevie o čom píše. HBAO+ je ževraj exkluzívna. Tress FX a Mantle sa ževraj na rozdiel od GameWorks vyvíja s vývojármi z herných študií. To je proste ako u ddebilov.

      A to inak viete, že UBISOFT je s NVIDIou len preto lebo AMD nemá prostriedky obslužiť všetkých? To len aby ste vedeli aká chuderka ta NVIDIA vlastne je. 🙂

  6. To nejde neposlat:

    „TheodilCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-29 08:40:16

    NVIDII jde právě o to, aby hry běžely na jejich grafikách a u AMD dělaly problémy. Důvod proč AMD jede jen na optimalizacích je ten, že ji NVIDIA sabotuje s Gameworks. Papírově by ty karty neměly být tak rozdílné, AMD by mělo být spíš lepší, ale je to stejné jak AMD vs INTEL. Vše se dělá na Intel a Nvidii a AMD nemá peníze na to, aby je přeplatili u vývojářů.

    Pár důkazů sabotáže AMD:

    PhysX
    Běží v pohodě na NVIDII, ale s grafickou kartou AMD se přepne výpočet na single core a to ještě těžce ne optimalizovaný.

    Gameworks
    Snižování výkonu AMD. Způsobuje problémy a bugy na grafikách AMD. Nejvtipnější je to, že NVIDIE je bez problémů. AMD pak vlastně optimalizuje naslepo.

    MANTLE
    Obrovský výkonnostní nárůst pro AMD procesory, pro Intel menší. Celkově to i vylepší grafický výkon. Téměř se smazává rozdíl Intel vs AMD. Nižší výkyvy FPS = lepší plynulost.

    Co z toho vyplývá ?
    Intel a NVIDIA myslí jen na peníze, AMD na lidi. Snaží se ho zlikvidovat, protože je tlačí s cenou dolů.
    AMD investuje i do věcí, které mají jít i u konkurence a ne jen u nich. Snaží se globálně a bez příplatku zvýšit výkon PC.
    Např. Freesync vs Gsync, Mantle vs Gameworks.

    Chtělo by to větší podporu pro AMD. Dělá pro nás vše a vy ho za to ještě hatujete.

    PS: Nejsem AMDčkář ani zelený. Mám doma oboje dvoje. Procesory intel, AMD a grafiky NVIDIA i AMD + ATI.“

  7. Ještě jeden citát. Jsem jedinej kdo nevěří, že AMD odřízne Win 8 ve svých ovladačích?
    Co odpověď to perla. Kolik jim proboha může být let? 🙂

    „Igor010 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-28 21:45:43

    Spýtam sa možno tak trošku od veci. Skúšal niekto tie nové ovládače od AMD 14.6 beta s grafikou 7950 ? Po nainštalovaní mi to blbne, nechce mi spustiť žiaden program a Amd Catalyst Control Center mi hlási chybu. OS mam Windows 8 64 bit. Dík
    Odpovědět
    0 2
    LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-28 22:04:00

    pre win 8.0 to nie su ovladace, pre win 8.0 uz nevyjdu, daj si stare alebo update winu na 8.1
    Odpovědět
    0 0
    Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-28 22:11:58
    avatar
    Alebo updatuj svoj systém na Windows 7, vyriešiš tým mnoho zbytočných problémov.
    Odpovědět
    3 0
    Igor010 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-28 22:38:35

    No do … tak to ste ma potesili chlapci Ale tie ovladace casom nebudu vobec na windows 8 ?
    Odpovědět
    0 0
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-28 23:16:47
    avatar
    proč by dělali ovladače extra pro W8.0, když vyšel zdarma W8.1 a pak W8.1 Update, což nejsou nové windows, ale patche.
    Odpovědět
    1 1“

  8. Sorry za spamovaní, ale po dlouhé době jsem se podíval na Žumpu 1 a jsem doslova unešen.

    Osnova „článku“:

    1, TÉMA: NV GameWorks sabotuje AMD ve hrách – aneb kauza Watch Dogs. Hodně povyku pro nic
    2, Kauza Watch Dogs – aneb mnoho povyku pro nic
    3, Téma uzavřeno? Ne tak docela …
    4, Závěr

    JenDDa spisovatelem aneb jak uplést z lejna článek na 4 stránky, ale možná dělám jen spoustu povyku pro nic 😀

  9. Hovorí sa o Mantle páni:

    7rs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-30 10:34:21

    Zatiaľ určite nie, chceš mi povedať že konkurencia má k tomu zdrojáky?

    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-30 11:51:50

    ano má …. AMD anai vývojáři her nijak API MANTLE neukrývají a neomezují před konkurencí …. stejně tak NV mohla využít TressFX technologii, která také není udělána tak aby neběhala na jiném než AMD HW a i zde místot toho raději NV přišla s vlastní obdobnou ale uzavřenou technologií …. vše se týká stejné věci – přístupu obou společností. Sám si řekněte, co je lepší přístup pro nás pro všechny …

  10. Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-30 12:10:37

    hele, já být ve vedení Nvidie, tak bych v životě svůj produkt sem taky nepůjčil, protože styl vyjadřování je vyloženě cílen k tomu, aby Nvidii zesměšňoval a poškozoval. Bez ohledu na nesmyslnost ceny Titanu by měl text být psán rozumně a rozhodně na slušném HW webu se nemá vyskytovat cosi o papírech na hlavu, idiotech apod.

    Mimochodem, nikdy jsem se zde nedočetl, že AMD pořád jaksi neumí v Catalystu zprovoznit fungující V-SYNC, takže když chci hrát starší hru, která mi dává víc FPS než umí monitor, tak musím zapínat freeware prográmek D3DOverrider, který si V-Sync umí vynutit. Dost smutné, když nějaký freeware tohle dovede a banda inženýrů z AMD ne

    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-30 13:08:26
    avatar
    NVIDIA žádné grafiky nevyrábí nevyrábí žádné koncové produkty …. takže ani nemá co půjčovat a pokud byste byl trochu objektivní, tak s tímto článkem a uvedenými argumenty musíte souhlasit a silná slova jsou vzhledem k absurní ceně skutečně na místě … alespoň tak to musí vidět každý kdo umí alespoň trochu počítat.

    Ale děkujeme, že jste se nám připomněl, alespoň vidíme, že existují lidé, kterým takový přístup k zákazníkům a dělaní z nich idioty, může vyhovovat …a co se týká zesměšňování a poškozování, snad každý duševně dravý jedince ví, že autor tohoto článku ani nevyrobil, ani nenacenil GTX TITAN Z a jen popsal fakta a realitu a to objektivně a nestranně z pohledu uživatele, náročného uživatele, který oceňuje kvlaitní produkty, ale také zná hodnotu peněz a hodnotu těch produktů …

    co se týká údjaného problému s V-SYNC … evidentně s tím nikdo kromě vás problé nemá … a pokud u nějaké prehistorické SW záležitosti máte ten problém a existuje řešení jako že existuje, tak žádný problém nemůžete mít ani vy.

    _________________________________

    Co sa nato dá povedať? Proste, Stach, ty si kokot na n-tú. Dufam, ze nebudes mat nikdy deti, aby sa ten tvoj jebnuty genofond dalej nerozširil. Zase klasika, on nema problemy s vsync, tak ich nemá nikto.

    1. Ta poslední věta dost vysvětluje:

      „TheodilCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-29 19:33:31

      AMD je pro lidi jen tak moc, jak je to možné s jejich financemi.

      Neříkám že jsou perfektní. Je to normální firma co má zájem o zisk, ale zároveň myslí i na lidi. Samozřejmě jim jde o jejich blaho, ale část peněz dávají i na finančně méně výhodné věci (Mantle, Freesync …)

      Myslel jsem to spíš tak, že narozdíl od NVIDIE a INTELu myslí aspoň částečně na lidi. Těm ostatním je to jedno. GSync udělali tak, aby jsi musel platit navíc, grafiky a procesory jsou drahé … . AMD tyhle věci dělá jinak. Procesory za rozumnou cenu, grafiky mnohem výhodnější, Freesync a Mantle zdarma pro všechny (i pro konkurenci) … .

      Ze všech těch firem se k lidem chovají nejlépe. Peníze z nás také tahají, ale ne tak jako NVIDIA která podplácí vývojáře + má extrémně drahé grafiky + mírně technologicky zaostalé (nemají poslední verzi Direct X) a Intel, kterej ždíme prachy z normálních lidí předraženými procesory.

      Mantle je živej důkaz, že vývojáři a microsoft na normální lidi nehledí.

      PS : Volební právo bohužel nemám a ještě nějaký ten rok mít nebudu. Aspoň jsem rád, že ze mě děláte staršího.“

  11. Končí TrueCrypt! Jsem naprosto zděšen.
    http://truecrypt.sourceforge.net/

    Nemáte někdo podrobnější informace, neź jsou na root.cz?

    Mimochodem, zpráva o ukončení projektu se objevila na webu už 28.5., ale ani takové „super“ weby jako DIIT a „nejlepší“ web zaměřený na bezpečnost, CDR, mlčí.
    Alespoň je vidět, že píší jen o kravinách a důležitá věc jim uteče. Prostě profesionalita nejvyšší úrovně.

  12. Dildo: „…. situace se tak ani neblíží té, ve které se ocitla kdysi 3Dfx, na jejichž pozůstatcích celá NV se svými technologiemi do dnes stojí …“

    Jasne, Nvidia nikdy nic nevyvinula a 3Dfx ani nahodou neskrachovalo kvoli istej GeForce serii, zvlast GeForce 256. 🙂 Narozdiel od ultramegatechnologickeho Amdede, ktore ani nahodou nekupilo cele svoje GPU oddelenie od istej ATI a v sucasnosti je to to jedine co u nich aspon ako tak stoji za rec. 🙂

    1. To musí být pořádná schíza, když Nvidia na jednu stranu je špatná, protože nic nevyvíjí a jenom žije z toho co koupila a na druhou stranu je zase špatná protože vyvíjí, ale to vlastně jenom na svůj HW, takže vlastně proto aby uškodila hodné AMD 🙂

      EDIT: A těm děckám na tom není nic divného.

      P.S. To musí být v AMD a Intelu pěkný látra, když Nvidia nic nevyvíjí a přesto velice úspěšně konkuruje AMD i Intelu takovejch let…

  13. Jen pro zajimavost jaka „moudra“ zustavaji bez povsimnuti aDDmina na zumpe:

    Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] – NV kurwítko 2014-05-27 15:30:27

    Bohužel hra je první vlaštovkou nového kurwítka Nvidie, takže s optimalizací konkurence to vidím bledě.
    http://diit.cz/clanek/nvidia-gameworks-watchdogs

    Edit: tuto hru zařadit do benchmarků je imho stejné, jak zařadit hru se zapnutým physX, testy ztratí objektivitu.

    ——————————————————

    Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-27 15:56:33

    Hm, no nic moc . V podstatě záměrné poškození konkurence. Není mi jasné, proč by to měli vývojáři dělat, když si tím naserou druhou půlku trhu (nemluvě o konzolích s AMD). Ani bych se nedivil, kdyby to bylo možné v USA žalovat. Podle mě to bude silně okrajová záležitost pouze pro několik NVIDIA her, kde si to řádně zaplatí. Vývojáři potřebují co největší možný trh a né si půlku trhu deklasovat byť za cenu trochu vyššího výkonu u NVIDIA. Toto by AMD nemělo nechat jen tak…Myslím, že spolu s intelem by měli mít dost vlivu na mírné varování těchto studii. Jen ať je všechno otevřené. Samozřejmě ať si hry vznikají za spolupráce toho či onoho, ale nemusí tam dávat taková kurvítka.

    ——————————————————

    MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-05-27 16:10:23

    Sviňský NV gameworks ignoruji a nikdy si nekoupím žádnou hru na něm postavenou. Už tak žijeme ve světě špatných optimalizací a NV se rozhodla pro další defacto deoptimalizaci kódu na všech konkurenčních gpu. V tomto případě nezbývá než oprášit známou větu Linuse a ještě si klidně přisadit. Doteď jsem bral NV jen jako takového snobského (dražší karty) packala (physX, shield). Teď už ale chápu, že je to jen banda hovad. G(ay)-sync byl jen příklad, Gameworks to ale jako definitivní důkaz zpečetil.

  14. Nechápem tie povyky, nemalo byť už dávne všetko optimalizované na gécéen naj super architekturu? Platí predsa známa DD poučka – „vše se delá na GCN pro GCN“, nie? 🙂 Je zaujimave, ako tito amd trolli ignorujú uzatvorenosť mantle, prípadne otvorene klamú ako sám Stachuj, že mantle je otvorené…

  15. Vážení, nečilte se tak, nebo zdildujete 🙂 Je jasné, že povyk některých AMDfans se v poslední době stupňuje úměrně s tím, jak se ukazuje, že nikdo z CGN a Mantle nepadl na pudel a konkurence taky nespí a navíc, ta drzost, přichází s vlastními řešeními a chce za svoje produkty, chraňnáspředďáblemdevětkrátkamenovaným, zaplatit!
    Řekněme si to upřímně – AMD je tu hlavně proto, aby se Intel a nVidie nemusely potýkat s antimonopolními úřady 😀

  16. zase sracky na DIITu.

    Tak AMD je leniva resp. ma sfusovane ovladace a chce robit zasahy do hry aby jej to lepsie slapalo, ale aby si to dali doporiadku u seba tak to nieeee ved GCN 😀

    inac nehovoril jasnoviDDec ze vsetky hry sa budu robit na GCN pre GCN? Jak to ze nVidia vobec nieco vydala? A nema byt nVidia uz skrachovana firma?

  17. http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/richard-huddy-zpet-u-amd-spolutvurce-directx-bude-mit-na-starosti-herni-vyvoj-vcetne-mantle-2.html

    „API MANTLE pokračuje v rychlém rozvoji. API, které je sice krátce ve vývoji, už stačilo získat na svou stranu většinu významných herních vývojářů a dokázalo snížit zátěž na CPU a zlepšit jejich využití, dostane v dalších verzích optimalizace pro využití grafických karet Radeon GCN a spoustu dalších technologií.“

    „… dostane v dalších verzích optimalizace pro využití grafických karet Radeon GCN …“, kurňa, a já podle Jendových dřívějších článků myslel, že to tam už nejmíň rok je a že fšechny studia už optimalizujou pro CGN, až se z nich kouří. 🙂

    1. Chronologie vývoje API MANTLE dle Dilda:
      API MANTLE je zásadní revoluce!!!
      API MANTLE přináší nové možnost optimalizace!!!
      API MANTLE už prorazilo a všichni vyvíjí hry MANTLE GCN+
      API MANTLE nemusí vůbec prorazit, protože změnilo celý svět!!! Physx dostává poslední hřebíček do rakve!!!
      API MANTLE donutilo Microsoft něco dělat, takže samo o sobě nemusí vůbec prorazit!!!
      API MANTLE je hlavní důvod ke koupi AMD GCN+ grafické karty, protože celá redakce má z každého AMD usrání poluci!!!

  18. mikaloupeznik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-06-05 10:34:53

    Myslím, že kromě kritiky si Nvidia zaslouží i pochavlu. Protože to byla právě ona kdo přišla jako první s nápadem dalšího vylepšení. Takže právě díky její iniciativě jsme se zase posunuli ve vývoji. A AMD (protože nemohlo nečinně přihlížet) rychle muselo přispěchat se svým vlastním řešením – o to lépe pro nás zákazníky.
    A forma jakou to Nvidia provedla je taková, aby na tom vydělala co nejvíce peněz, než přijde někdo s konkurenční alternativou. To jí nikdo nemůže zazlívat. Business se dělá pro prachy. To, že jim AMD se svým řešením nakonec vypálilo rybník je věc jiná.

    kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-06-05 12:46:44

    S druhou částí nesouhlasím, oni totiž zcela vědomě udělali ze svých zákazníků regulérní blbce a takhle se byznys opravdu nedělá, to je krátkozraké řešení.
    rudakoub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-06-05 14:22:29

    S G-Sync je to uplne to iste ako s Mantle. Mantle je dnes prakticky mrtve (tych par hier co je a udajne vyjde to naozaj nezachrani) Obe vysli ako proprietarne funkcie pre jednotlive firmy – nVidia a AMD, a obe budu nahradene standartami.

    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-06-05 14:24:41

    proč píšeš něco, o čem zjevně nic nevíš? přirovnávat MANTLE k G-SYNC je dosti mimo …. nikdy není nepasáno, že MANTLE nemůže být další standard … nabízí to co slibuje DX12 až za rok a na rozdíl od DX mže MANTLE být kromě Windows i na Linuxu a Androidu …

    ——————————————

    Takže nevadí, že Mantle nechodí na kartách od NV a je to proprietárne riešenie pre AMD (aspoň zatiaľ), kľudne z toho môže byť štandard. Takže opäť sme späť u toho, že čokoľvek urobí AMD je super a presadí sa a dokonca to môže byť štandard.

Napsat komentář